Hopp til innhold

Populære søk

Rolex

Cartier

Dykkerur

Speedmaster

Breitling

Tag Heuer

Longines

- Ofte stilte spørsmål (FAQ) -


Jeg ønsker å selge en klokke, hvordan går jeg frem?

Du kan fylle ut skjemaet som ligger her så godt du kan. Du vil bli kontaktet etter 7-10 dager med en tilbakemelding, og informasjon om veien videre i prosessen.

Hva skjer med klokkene vi tar inn?

Våre dyktige og sertifiserte urmakere går nøye gjennom hver eneste klokke vi tar inn til vurdering og utarbeider en grundig tilstandsrapport. Hvis det er nødvendig med reparasjoner eller service, utfører vi dette før klokken legges ut for salg. 

Prisene vi setter er basert på kostnadene av dette arbeidet og en forventet markedsverdi. Vi er opptatt av at dette er en fullstendig transparent handel for alle parter, og at det er den beste garantien for at det skal være enkelt og at alle blir fornøyde. 

Vi tar hånd om hele prosessen uten at du trenger å ha noen bekymringer rundt salget. Klokken vil bli solgt med ett års garanti, som skal sikre et problemfritt kjøp, selv om klokken ikke er ny. 

Hvor lang tid tar undersøkelsen av klokkene(e)?

Grunnet stor pågang forsøker vi å bruke 14 dager fra innlevering av uret til å gjøre de nødvendige undersøkelsene. Du vil så bli kontaktet med vår tilbakemelding.

Er det mulig å se klokkene fysisk før et eventuelt kjøp?

Ja, det er mulig å ta kontakt med oss på vintage@urmaker-bjerke.no for å avtale visning av ønsket klokke. Siden dette først og fremst er en nettbutikk er ikke klokken reservert, og den kan bli solgt før visning.

Kan jeg reservere en klokke som jeg liker?

Det er dessverre ikke mulig å reservere en klokke som ligger for salg i nettbutikken. 

Jeg leter etter en spesiell modell, kan dere hjelpe meg med det?

Ta gjerne kontakt med oss, så kan vi se hva vi kan hjelpe med. Grunnet mange henvendelser på spesielt populære modeller fra merker som Patek Philippe og Rolex – uansett årstall, så har vi ikke mulighet til å sette opp interesselister. 

Utvalget vi får inn varierer, og vi kan ikke garantere at vi kommer til å få inn ønsket modell for salg. Vi oppfordrer alle som er på jakt etter spesielle modeller til å sjekke nettsiden ofte. 

Hvilken garanti har jeg som kunde når jeg handler klokke hos Bjerke Vintage & Pre-Owned?

Når du kjøper brukt klokke hos oss får du en utvidet kjøpsgaranti som sikrer deg kostnadsfritt klokkehold i ett år. Dette vil si en garanti som våre urmakere gir de første 12 månedene etter kjøp av klokken. Dette betyr ikke at klokken vil ha servicebehov etter denne tiden, men det er en ekstragaranti fra vårt tid. Alle klokker blir sjekket av kvalifiserte urmakere som utarbeider en komplett tilstandsrapport.

Har jeg angrerett når jeg kjøper en brukt klokke i nettbutikken?

Som kunde i vår nettbutikk har du 14 dager angrerett ihht. Angrerettloven. 

Jeg har arvet en klokke som jeg ønsker å selge, men har veldig lite informasjon om klokken. Hva gjør jeg?

Ta kontakt med oss på vintage@urmaker-bjerke.no og send med informasjonen du har tilgjengelig -gjerne med noen bilder av det aktuelle uret. Vi vil forsøke å hjelpe så langt det lar seg gjøre.

Tar dere imot bord-og veggur?

Vi tar kun imot armbånd- og lommeur til Bjerke Vintage & Pre-Owned. For verdivurdering av andre ur, ta kontakt med en av butikkenes serviceavdelinger. 

Kan dere ta klokken min i innbytte mot en fra siden deres?

Vi gjør dessverre ikke innbytter med klokker. Men dersom du selger klokken din gjennom oss kan du få utbetalingen din som en tilgodelapp, som du kan bruke mot et kjøp.